31‏/05‏/2008

تــــــــــــــاج

ده ببساطة اول تاج ليا على المدونة وفي 2 كمان في الخزنة بس هجاوب بالترتيب هنبدأ الأول بتاج صديقي نبيل " حكاوي القهاوي " وهو التاج بتاع ( أذكر 10 اشياء عن نفسك ) وقررت اني اجاوب التاج ده بحيث اقول 10 ثوابت عن نفسي لأن طبعا انا من انصار ان الآخرين هما اللي لازم يوصفوا الآخر مش ينفع حد يتكلم عن نفسه وهبدأ على بركة الله

-1-
انا اسمي محمد عماد مواليد 15\1\1986 يعني عندي دلوقتي 22 سنة وساكن في الزقازيق الدور التاسع وعندي 3 اخوات بمعدل اخ واختين وانا اكبر اخواتي يعني القدوة يعني لازم اسمع الكلام يعني المثل الاعلى يعني اجيب الطلبات يعني يخرب بيت القرف

-2-
انا في سنة خامسة طب بشري جامعة الزقازيق يعني بادرس طب يعني المفروض ابقى دكتور يعني اعالج المرضى يعني اخفف الآمهم يعني ابقوا قابلوني

-3-
بحب اسمع الموسيقى قوي وهتلاحظوا ده في الموسيقى الغريبة اللي شغالة في المدونة وبحب اسمع عبد الحليم وخاصة " موعود " ايام الامتحانات وطبعا باسمع لأم كلثوم وخاصة " سيرة الحب " وباحب اسمع الاغاني الهادية بصفة عامة

-4-
مش بحب الدوشة ومش بحب الكلام الكتير وبحب الهدوء والتأمل وبحب اكلم نفسي كتير وبصوت عالي كمان يعني صباح الجنان يعني صباح الهبل يعني صباح اللي بتغني ويمكن ده بيزعل ناس كتير مني ويفتكروا اني مش بحب اتكلم معاهم بس دي طبيعة والله مش بكيفي

-5-
مش باعمل صداقات بسهولة بس لما باعرف حد بيبقى صاحبي بجد بكل ما له من حقوق وعليه من واجبات وطبعا لازم يكون محترم وابن ناس وبرضه باعرف ناس من نوعيات تانية بس على الطاير كده مش يتقال علينا اصدقاء يعني

-6-
رومااااانسي جدا بس مش ببين ده لحد ولا حتى لماما او بابا اواخواتي وده خيبة تقيلة طبعا لأنهم بيزعلوا بس مش عارف ليه انا مش باعرف ابينها ؟ ومستني لغاية ما الاقي بنت الحلال واهريها حب ورومانسية

-7-
عندي انيميا الفول ( FAVISM ) يعني مش باكل ولا فول ولا طعمية ومش باحب المحشي بجميع انواعه واللبن بقى مبيحبنيش والعلاقات ما بينا متوترة يعني من الآخر يا بخت اللي هتتجوزني

-8-
بحب العربيات والسواقة جدا وبحب السفر كلما امكن هذا طبعا وانا باسمع موسيقى او أغاني هادية وكان نفسي ابقى مهندس سيارات بس زي ما انتوا عارفين بقى المجموع وشرف العائلة والوضع الاجتماعي والحاجات دي

-9-
بيقولوا ... بيقولوا يعني اني دمي خفيف ومش بحب النكد ولا لوي البووووز وبحب التفاؤل جدا وواخد الامور EASY ( كدابين طبعا ) بس ايام الامتحانات معرفش ابويا وبيجيلي ارق ومش باعرف انام واعد اعيط بس مش تقولوا لحد

-10-
بارد لأبعد الحدود ومن الصعب جدا ان حد يضايقني ومش بتنرفز بسهولة الا اذا كنت راكب العربية بابقى شخص تاني خالص ( على رأي ماما ) وبتبقى روحي في طراطيف شعري ومش بحب اشوف اي حاجة غلط خالص بس هعمل ايه ؟ ما باليد حيلة ولا حياة لمن تنادي

وبكده يا احبائي الحلوين اكون خلصت اجابات اول تاج ليا الحمد لله على خير ومستني تعليقاتكم واللي نفسه يقول حاجة يقولها بجد مش يخاف انا مش بتنرفز زي ما قلتلكوا بس اللي هيقول حاجة متعجبنيش مش هيدخل هنا تاني هههههه
والتاج انا بهديه :

1- زيزو
2- dr.nassef
3- دودو

سلااام


هناك 38 تعليقًا:

واحد جاله الضغط يقول...

قال مش بتحب الدوشة قال
امال شاطر بس كل يوم خميس تحضرلى فرح بحجة بزف العروسة

رومانسى...بس بينك وبين نفسك يعنى ايه
بتحب على نفسك ولا ايه

ياسيدى عندك فافيزم مقلناس حاجة ..بس متقلقش على ماتخلص كليه هتكون خفيت وهتخش الجيش ..بدعيلك من قلبى ربنا يشفيك

وكويس انك قلت انك بارد ..لانى خايف بعد الرد ده تعمل فيا حاجة

طبعا بهزر معاك ..تحيا الصحوبية بعيدا عن الفول ووالطعمية

معلومة بسيطة ..المصاب بالفافيزم سهل جدا اغتياله ...لا رصاص ولا سم ولا مبيد فيران ..أكله طبق فول وهيبقى ميه ميه

ولا البوليس هيعرف حاجة ..

darkskies يقول...

مش عارف بس انت كدا جرست نفسك يا حلو الكلام ده هتلاقيه متعلق فى الكل.فى الدرس عشان ماحدش بيروح الكلية

شـمو نشـادر يقول...

هيرو باشا ..
ازيك ..
واحشنى يا جدع ..
انت ليك تاج عندى على فكره ..
ابقى عدى عليا بقى وخده يا برنس .. سلام

M.Nassif يقول...

يعني القدوة يعني لازم اسمع الكلام يعني المثل الاعلى يعني اجيب الطلبات يعني يخرب بيت القرف

هههههههه
بوست تحفة
من أروع ما قرأت
و نسيت تقول ان الفافيسم بتطلع من الجيش يلا يا عم يا بختك

Mero.. يقول...

هههههههههههههههه

انا بجد حاجات كتير مكنتش اعرفها FAVISM
ورومانسية حالمة
ولف بالعربية
ههههههه
لا بجد جاااامد
بس فعلا مبتكلمش كتير بس مصحصح للي حواليك مش سهتان زي بعض الناس ..

مستنيييييين باقي البوستات يا عزيزي :)

Mafrousa يقول...

يا محمد كله كلام جميل
بس ياريت تزود من حكايه مش بحب الدوشه ولا الكلام الكتير ديع
صفات حلوه بس عايزه تكتر شويه مش كفايه
ههههههههه

غير معرف يقول...

إجابات جميلة جدا ماشاء الله

ههههههههههههههه أحلي حاجة موضوع القدوة ده حاجة تخنق طبعا :)

ربنا يعينكم علي الطب وتطلعوا منه علي خير

ملحوظة : المدونة دى كل مرة أدخل أقري البوست وأضحك فمعرفش أكتب أى تعليق المرة دى قولت لاه حرام لازم أكتب تعليق :)

غير معرف يقول...

هاااى هيرو .....اول زيارة لمدونتك وحظى طلع حلو علشان اعرف مين صاحب المدونة ؟!..... تعريفك لنفسك رائع ( وبتقول مش بتعرف تتكلم عن نفسك ؟!) هم كده بتوع طب !! ..بس تعرف فعلا كل صفاتك هى صفات برج الجدى ....مش عارفة ليه كل اللى يدخلوا طب كان نفسهم فى الاصل يدخلوا هندسة و انا واحدة منهم ....ربنا يوفقك ان شاء الله ..مع ارق تحياتى ..سلام ..( داليا)..سلام

HERO يقول...

واحد جاله الضغط :

ان الله حليم ستار استر عليا ربنا يستر عليك

===================
darkskies :

طيب وماله ياباشا وانا ولا بيهمني اي حاجة عايز تعلقه علقه بس هضربك
====================
شمو نشادر :

ان شاء الله هاجي اخده
=====================
dr.nassef :

يا عم انا مقلتش علشان الحسد اصلي حاسس انها هتخف وانا داخل الجيش اهئ اهئ اهئ
=======================
mero :

الف شكر يا مراد باشا ده بس من ذوقك
========================
واحدة مفروسة :

حاضر من عنيا هحط عليها خميرة وهي هتكتر لوحدها هههههههه
========================
خديجة عبد الله :

يافندم نورتي والله وكفاية انك بتضحكي مش لازم التعليقات يعني
=========================
داليا :

والله المدونة نورت وشكرا على تعاطفك بس تعاطفك لوحده مش كفاية كتري من التعليقات شوية ههههههههه ويارب ازيارة تتكرر ان شاء الله

بنت مصريه يقول...

الله عليك يا هيرو
ههههههههههههههههه
ايه الاجابات المضحكه دى
دا انت فزيع يابنى ههههههههه
بوست جمييل
اتمنى تنورنى

Adham يقول...

:)
موضوع جميل ..
أول رد "مفيد" لي أقرأه على هذا التاج ..
يشرفني اني أعرفك :)
بحبك

هههههه

Unknown يقول...

حلوة الاجابات دى واضح انك شخصية لطيفة على فكرة انا احترم اى حد يعتبر السواقة هواية ..... حلوة المدونة وشكلى هاقرفك تعليقات..... ابقى تعالى زو مدونتى

Ghada , Rofayda يقول...

وبتقول مبتعرفش تكلم عن نفسك!!!!!!!
امال لو بتعرف كنت هتقول ايه؟!!!

والله لهو حسد ولا حقد...بس غيظ....

بالتاكيد شخصية تستحق الاحترام...

ربنا يوفقك في حياتك ويعينك على تحقيق كل احلاااامك.....

تحياااااتي يافندم....

غير معرف يقول...

<< السلام عليكم >>.....انا تقريبا قريت كل البوست اللى نزلت , وبجد انت روعة , فظيع , تعرف انا من اول ما ابدا اقرا و انا بضحك لحد ما اخلص , ضحكى واصل لحد الجيران ..... بجد اسلوبك لذيذ خالص , وبجد شكرا ليك انك بترسم البسمة على وجوه كل اللى بيدخلوا المدونة ..... عجبتنى قوى ملوكة و توتا ( ايه ) ههههههههه وربنا يخليهم يا رب , و يحرسهم .....دا انت حكايتك حكاية.....وربنا يخليك و تزف كل عرايس وعرسان المحروسة .....صحيح ؟؟!! ايه اخر اخبار اللياقة البدنية ..... شكرا ليك ....مع ارق تحياتى .. سلام

HERO يقول...

بنت مصرية :

يافندم ربنا يخليكي والله وبعدين انا بزورك يوميا اساسا وليا الشرف طبعا ويارب دايما بخير
=======================
adham :

ياباشا والله ده شرف ليا انا عارف ان زيارتك دي عزيزة ومش بتزور اي حد بس يكفيني فخرا انك نورتني وانا كمان على فكرة بحبك والله
========================
enjy :

ربنا يخليكي وشكلنا هنبقى صحاب لأن انا بحب اللي بيحترم السواقة ويحبها والحمد لله ان المدونة نالت اعجابك وباهديلك اغنية "الله عليك " للنجم محمد فؤاد في برنامج الاهداءات
===========================
ghada&rofida :

يا فندم فعلا انا مش باعرف اتكلم عن نفسي انا كل اللي عملته اني وصفت نفسي بس وبعدين مش تتغاظي ولا حاجة الحكاية بسيطة خلاص انا باعرف اتكلم عن نفسي
===========================
د\داليا :

والله يا داليا ده شرف ليا والحمد لله اني قدرت اضحكك وابسطك واكيد بسطت الجيران كمان ههههههههه
وعقبال لما ازفك ان كنتي لسة متجوزتيش والحمد لله بالنسبة للياقة كله تمام بقى عندي لتر دم واحد بس "نعمة من الله" وكنت عايز اعرف انتي عندك مدونة ولا متابعة بس ؟ وتنوريني دايما يارب

موناليزا يقول...

احييك على شجاعتك فى التعبير عن نفسك انا بعتبر التحدث عن النفس شجاعة
وعلى فكرة انت فعلا دمك خفيف
وبعدين ايه قابلونى لو عالجت المرضى امال مين اللى هيعالجهم ولا انت نسيت شرف العيلة ههههههه
بالتوفيق دائما

حمادة زيدان يقول...

هيرو

إجاباتك تدل على شخصيتك المحترمة والمثقفة

والظاهر كدة كمان دمك خفيف

وشكلى هرخم عليك واقولك

تشرفني اننا نكون أصدقاء

Dr. Ibrahim يقول...

ماشى يا عم الفافيزم


على فكرة بقى انا أهديتك تاج

وانت ماجوبتوش


د/هيما

Unknown يقول...

تاج حلو
وايجاباتك جميلة
تنم عن شخصية طيبة وواعية

كل الاحترام

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

أجابات جميله وجريئه وديه احلي حاجه في التاج

مواليد 86مواليد سنه واحده يعني طب والله كويس اخيرا لاقيت حد قدي يا اصغر مني بكتيييير يا العكس

سيبك انت بقي الموسيقي اللي حاططها ديه هايله بجد والله وان دلت تدل علي دكتور فنان جامد جدا

انا خلصت امتحاناتي عقبالكو يا رب

تقبل مروري يا اخ محمد
سلام

HERO يقول...

موناليزا :

ربنا يخليكي وشكرا على زوقك وبعدين مش شجاعة ولا حاجة ده مجرد سرد حقاشق مش اكتر وبعدين انا بقالي 22 سنة بحافظ على شرف العائلة مجتش على مرة يعني ...نورتيني
========================
حمادة زيدان :

يافندم ده يبقى شرف ليا وشكرا على ذوقك ونورتني
========================
dr.hema :

والله فاكره بس المشكلة ان انا عندي تاجات كتير فلما يجي عليه الدور هجاوبه ان شاء الله
=======================
نهر الحب :

ربنا يخليكي ودي شهادة اعتز بيها واتمنى تنوريني علطول
====================
يوميات فنانة مفروسة :

مبروك على الاجازة والحمد لله ان الموسيقى عجبتك مش بتعجب الا الفنانين على فكرة ههههههه
وطلعنا بصرة اهو في 1986 يعني زمل
تحياتي وشرفتيني

الفراشة الصغيرة يقول...

ههههههههههه
لا بجد تحفه فى اجابات
وعسول قوى
وبعدين دحنا طالعنا مواليد شهر واحد
يعنى طلع فى حد عبقرى زى
ومن مواليد شهر واحد

غير معرف يقول...

اجابات عسل و الله يابو عماد

بس مش عارف ليه حاسس انه فيه فص حبهان تحت ضرسك

وان كان نفسك اكون قدامك وانتا بتكتب التاج عشان تديني بالقلم

هههههههههههه

تحياتي

tarek alghnam يقول...

هيرو
استمتعت بالبوست وبشخصيتك الرائعة
ربنا يحقق كل امالك واحلامك
وتحصل على تاج دخول الجنة هو دة وبس
تقبل تحياتى
وادعوك لجديدى
ودمت بحفظ الله

نونو يقول...

سيببك انت من الشخصية الهادية الحلوة
اهم حاجة انك مش بتحب المحشى
يارب يوعدنى بواحد اتجوزة مش بيحب المحشى

أية عفيفي يقول...

تاج لذيذ اوى

بتقول انك بارد بس لما بتركب العربيه بتبقى واحد تانى معنى كده انك مش بارد انتمن النوع الى بيحاول مافيش حاجه ستسفزه وهو الى بيخلى نفسه بارد

من الواضح انك من الناسالى بتحب الهزار والضحك (الناس الى بتحب الهزاروالضحك وماتعبش التكشيره بتكون غالبا كتومه وبتكونعندها ساعات كتيرمشاكل ومش بتوضح)

حلو اوىحكايه رومانسى بس مش بتوضح هى ميزه وفنفس الوقت عيب

تاج حلو اوى وجميل بجد

أم حبيبه يقول...

ردود جمييييييييله

اول مره ألاقى رد ع التاج ده بطريقه الرائعه دى

Hosam يقول...

لنت راجل مل لكش حل

د/اجدع بنوته يقول...

اجابات ف الممنوع ياعمده

ههههههههههههههه

ربنا يوفقك ويقويك

HERO يقول...

الفراشة الصغيرة :

ايه ده هو شهر واحد طلع بتاع العباقرة والله مكنت اعرف وكويس انك قلتيلي وشرفتي
=====================
الضاحك الباكس :

هو فعلا كنت عايز اضربك في الاول بس بعد كده قلت عفا الله عما سلف
========================
طارق الغنام :

شرفت المدونة يا فندم والله ويسمع من بقك ربنا وشكرا على ذوقك
=====================
نونو :

ربنا هيوعدك بواحد مش بيحب الاكل اصلا ان شاء الله ويريحك من الطبخ
====================
ebtsamet 7ayah :

شكرا على الزيارة وانا فعلا ساعات بضايق بس مش ببين ده وانا من النوع الكتوم حتى في مشاعري

HERO يقول...

ام حبيبة :

ربنا يخليكي وتنوريني دايما في المدونة
============
hosam :

انت راجل من الاخر
===================
د \اجدع بنوتة :

اه علشان راكن صف تاني معلش خليها عليكي هههههههههههه

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

تاج جميل
وضحت فيه كل حاجة عنك بموضوعيه
اشكرك على صراحتك
تحياتى لك

PrInCeSS BeRy يقول...

هاى هيرو اجاباتك حلوة كتير وربنا يعينك على الطببببب

Empress appy يقول...

يعني المثل الاعلى يعني اجيب الطلبات يعني يخرب بيت القرف
يعنى زى يعنى انا وانت يعنى وجع الدماغ والانتحار المبكر ههههههههههههههههه
بجد انت طلعت فظيع ربنا ينجحك يا رب

شفـقــة و إحســــان يقول...

مبروك على التاجالف الف مبروك....بس حلو اوى موضوع مبتاكلش الفول والطعمية دى انت هتبقى عريس لقطة

هوة فى أيه؟؟soso يقول...

أهلا
بتكلم نفسك كتير وبصوت عالى
هههههه
زييى
فعلا بقى يا ضباح الجنان
أصل أنا عارفه الحاله ديه كويس
وخصوصا بقى لو حد من الجران شافك وأنت فى قوطك لوحدك وأنت بتتخانق مع نفسك
يا سلاااااااام
بياخدوا عنك فكرة جاااااامده

ربنا معاااك
وعايزة أقولك أنا بمووووووووت فى الزقازيق
وخاصه شارع القوميه يوم الخميس بالليل
بجد بعشقها أوى

غير معرف يقول...

hero
yours v.nice .realy i love it , and hope read others.

و القادم....أجمل يقول...

ربنا يعينك بجد
إنتوا عندكوا السنة دي
أتفال و باتنه صح ؟؟؟
ربنا يستر
يااااااااااارب

:D