28‏/05‏/2008

لوووك العبيط



اذيكوا يا جماعة .. انا في البداية عايز اقول اني مش بكتب بانتظام في المدونة وده لعدة اسباب منها اني المفروض مشغول في المذاكرة لأني في سنة خامسة طب ( ربنا ما يوريكوا ) ... وده المفروض طبعا مع اني قاعد على النت حوالي 10 ساعات في اليوم ، ومنها برضه اني مش خفيف يعني باخد وقت عقبال لما افكر وعقبال لما اكتب وممكن امسح كل اللي كتبته في لحظة لأنه مش عاجبني ..وهكذا

النهاردة هحكيلكوا عن شخصية انا باعتبرها نصي التاني وفي نفس ذات الوقت باعتبرها بنتي او اختي الصغيرة ( علشان مش اكبر نفسي )
اسمها : ملك الشهيرة بــ (كوكي ) و ( ملووك ) وانا بحب اقلها ( لوك العبيط )
سنها : 4 سنين
وهي تبقى بنت عمي وساكنة في الشقة اللي قصادنا يعني تقريبا ساكنة معانا

لما اتولدت كنت انا في ثانية كلية يعني كان عندي 19 سنة يعني الفرق بيني وبينها 19 سنة فعلشان كده باعتبرها بنتي وفعلا انا علمتها حاجات كتير يعني من الآخر انا اللي مربيها

اول مانطقت اسمي كانت بتقول ( امم ) يعني محمد وياسلااااام بقى على اسم الدلع ( ممش ) يعني مشمش ... انا فعلا حبيت الاسامي دي اكتر من اسمي الحقيقي اللي انا اصلا نسيته بفعل عوامل الزمن وخاصة لو انت معاك طول عمرك سواء في المدرسة او الكلية حوالي 100 واحد اسمهم ( محمد ) ويضطروا ينادوك باسم الاب اللي هو ( عمدة ) مش وحش برضه فيه حزم كده

من اقوالها المأثورة :
1- مصاص الدماغ = مصاص الدماء
2- كرستيانوا روماردو = كرستيانو رونالدوا
3- جوفينتوس = يوفنتوس ( نادي ايطالي )
4- فوخ = خوخ
5- صفيق - عاعة - امعة = ؟ ( دي الشتيمة بتاعتها )
6- هابل = اهبل

بتخاف جدا تروح من بيتنا لبيتها ( طرقة 6 متر ) ولازم حد يوصلها واللي غالبا بنسبة 80 % باكون انا ومش يحللها تروح الا في عز الفيلم او الماتش او النوم

حافظة فيلم عمر وسلمى صوت وصورة وموسيقى تصويرية وبتسمعه كل يوم قبل ما تنام

كان زمان بتستناني لما آجي من الكلية وتجري عليا زي ما يكون بتجري على ابوها وتترمي في حضني بس ده كان زمان ايام لما كنت باروح الكلية لكن دلوقتي تقريبا هي زهقت مني من كتر القعدة في البيت

ليا معاها ذكريات كتيييير قوي مفتكرتش منها دلوقتي الا ( اول حقنة ادتها في حياتي ) كانت للأسف ليها ومن ساعتها بفكر اسيب كلية الطب ومن ساعتها برضه العلاقات ما بينا متوترة شوية

كانت وما زالت تيجي وتعد على رجلي وانا على الكمبيوتر وتقلي فرجني على صوري يا ( آبيه محمد ) اصل انا عملها البوم صور فيه حوالي 200 صورة وكل عيد ميلاد باديهلها هدية ... لكن لو بتكلمني عادي ومش عايزة حاجة تقلي يا ( محمد ) وساعات يا (هابل )

لما تتخانق مع حد من اخواتي او حد من اخواتها بتيجي تشتكيلي انا صحيح مش باعملها حاجة بس برضه بتيجي تشتكيلي تاني

انا حطيت صورها وياريت تسموا وانتوا بتشفوها هههههههه

بصوا اللي عندوا عريس بقى مش يقلي عليه علشان انا مش عايز اجوزها لحد ولا اقلكوا ممكن افكر في الموضوع ده

وعقبال ولادكوا وولادي ( اللي لسة في علم الغيب ) بقى

N.B : انا بلون الحاجات اللي بين الاقواس باللون ( البرتقالي ) لأني بحب لونين هما الاخضر : عملته خلفية وهو نفس لون عربيتي حبيبتي ، والبرتقالي : اللي بلون بيه ما بين الاقواس

سلااام

هناك 35 تعليقًا:

Mero.. يقول...

hhhhhhhhhhhhhhhhhhhh masha2 allah 3asal 3asal 3asal
rabena ye7fazha
7elwa 2oy 7ekayett eltor2a di :)))
we elshataim
yenfa3 a7gezha le YAKAN?? hhhh:)

Mafrousa يقول...

بسم الله ماشاء الله قل اعوذ برب الفاق.......
الاطفال كلهم بيبقى ليهم لغة خاصه بيهم و يتبقى زى العسل...و لما يحبوك ...بيبقى ينطبق عليهم المثل لاقينى و لا تغدينى ...لهفتهم للواح عند اللقاء نتسيك هموم الدنيا و تترسم بسرعه ابتسامه على و شك...
ربنا يبارك فيها و تطلع دكتوره قد الدنيا ربنا معاك فى المذاكره يا دكتور

فاتيما يقول...

يا خلاثى على الطعامة
إيه يا محمد دا
الله و اكبر و خمسة و خميسة فى وشى
و وش كل واحد يشوف صورتها و ميسميش
ربنا يخليهالك لأنك أبوها بالتربية و الصحوبية و بكرة لما تيجى تتجوز هتحس إن بنتك هيا اللى بتتخاد منك ...
أنا ربيت أخويا الصغير و و صحيح هوه دلوقتى أطول منى و عنده 23 سنة بس لسه فى عينيا الواد البلية الصغننة و دايما أقوله إنت إبنى البكرى و يوسف إبنى التانى ...
عقبال ما تشيل عيالك بس ميقولوش يا هابل بقى عشان برستيجك قدام المجتمع

مطرح ما ترسى....دقلها يقول...

يا عمدة ربنا يرزقك ببنوتة حلوة صغيورة وتقولك يا بابا يا هابل برضه


ايه يا واد الحلاوة دى؟؟
مش قادر امسك نفسي يا ممش

واحد جاله الضغط يقول...

صدق اللى قال

فراخ كوكى ..كل الناس بيحبوكى

معرفس ايه لزمة السطر اللى فات

بس هو اللى جه فى دماغى

ايه يا عم الحاجات الحلوة ده

بقولك ايه بينى وبينك كده

قولها عندى واحد صاحبى زى الفل مية مية

وهيخيلكى تقولى يا هابل زى منتى عايزة

بس توافق بس

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

ماشاء الله صور جميلة
وحبك للاطفال بيبين انك انسان حنين اوى
وماتدهاش حقنة تانى
تحياتى لك

رحــــيـل يقول...

ههههههههههه
ربنا يخلى بسم الله مشاء الله
بجد بجد بيكون وقت عسل قوى لما تقضيه مع اطفال عسل كده وخصوصا انهم مش اطفال زينا كده زمان
لاء الجيل اتطور كتيييير

ربنا يخلى وتفرح بيها
تحياتى لك

khobayb يقول...

بسم الله ما شاء الله تعالى

---

ربنا يحميها ويحفظها ويبارك فيها

ثنائي زي العسل :

لوك العبيط وممش الهابل

Dr. Ibrahim يقول...

ههههههههههههههه


بنت عمك دى عسل

خليها تدونبدالك يا راجل

:)

د/هيما

Hosam يقول...

بسم الله ماشاء الله
بس عاوزين صورتها وهى مش بتعيط لوحدها

أية عفيفي يقول...

بسم الله ماشاءالله

ربنا يحفظها ويجعلها من المصلحين

ويخليهالكم

واحد من البلد دى يقول...

يا عم إوعى تفكر الأطفال حلوين كده على طول الخط..
إنت أبسط حاجة حتعملها لو زهقت من الكتكوتة دى إنك تقولها...يالا يا سكرة روحى بقى عند ماما و سيبى أبيه محمد يشوف مذاكرته..
لكن تخيل بقى لو البنوتة الجميلة العسولة الأمورة الكتكوتة دى بنت سعادتك..
غصب عنك بقى-وعن تجربة-مش حتقدر تزعلها ولا تضربها ..يعنى لازم تحايلها و تلاعبها و تخلق لها عشروميت سبب علشان تحن على جنابك و تبتسم بس...
ههههههههههههههههه
ربنا يخليها لأبوها و أمها و أبيهها-اللى هوه أنت-وأحب أقولك إن الأطفال دول من أغلى النعم اللى أنعم بيها علينا المولى عز و جل و ربنا يعطى كل واحد محروم من الأطفال النعمة دى ..
وعقبالك لما تشيل و تهنن و تنيم و إحتمال كبيييييير..ترضع كمان(بتشديد الضاد)هههههههههههه
تحياتى لك و نورت بلدى

شـمو نشـادر يقول...

ما شاء الله بجد ..
زى العسل اللهم صلى ع النبى مبحسدش ..
اللى ان متعرفوش ان انا اساسا بنهار قدام اى بنوته صغنتوته وخصوصا لما تبقى عسوله زى لووك كده ..
و من هذا المنطلق انا بطلب ايد لووك منها يا هيرو بقى ماليش دعوه ..
و اياك ترفض .. مش هجيلك المدونه دى تانى ..
ههههههههههههههه
بوست عسل زى لووك و زيك ..
و تحياتى ليك يا دكتور ..
أسامة أمين

HERO يقول...

ميرو :

هههههههه
ربنا يخليك ياباشا ده بس من ذوقك واهو بحاول انور الطرقة علشان اخلص من المشورة دي
ـــــــــــــــــ
واحدة مفروسة :

اه وخاصة بقى لما يقولوا كلام انتي مش فاهماه ياسلااااام
وانا مش عايزها تبقى دكتورة هتصعب عليا كفاية ضحية واحدة
ـــــــــــــــــــ
فاتيما :

الله يخليكي ده بس من ذوقك وانا فعلا باحس اني انا اللي مربيها بنسبة 78.75%
ـــــــــــــــــــ
مطرح ما ترسي دقلها :

من بقك لباب السما يا خويا
ــــــــــــــــــ
واحد جاله الضغط :

مش هينفع للأسف انت عندك الضغط كان بودي والله بس للضرورة احكام
ـــــــــــــــ
رئيسة حزب الاحلام :

مش حنين قوي يعني وانا اصلا معنتش بادي حقن من اساسه
ــــــــــــــــ
ra7eel :

انتي هتقليلي دي بتفهم احسن مني تقريبا العيب فيا انا يعني هي وآيه ويا عالم مين تاني بقى

HERO يقول...

خبيب :

اه ثنائي زي العسل انتظرونا قريبا على ميلوتي افلام
ـــــــــــ
د هيما :

ده بس من زوقك يا دكتور مش عارف كل الناس شايفنها عسل معرفش على ايه ؟!!!
ــــــــــــــــ
hosam :

ليها صور كتير والله بس مش عايزة تترفع على المدونة ممكن ابقى اوريهالك على الموبايل بقى
ــــــــــــــــــ
ebtsamah 7ayat :

ان شاء الله وشكرا على الزيارة
ـــــــــــــــــــــ
واحد من البلد دي :

انت عرفت منين دنا بقلها كده كتير ولما ازهق منها فعلا وخاصة بليل اقلها روحي عند امك
ــــــــــــــــــــ
شم نشادر :

عليه الصلاة والسلام
ممكن تسبني 10 سنين افكر وبعد كده هبقى ارد عليك

dodda يقول...

ما شاء الله

ربى يخلى

جواز ايه بقى ده اللى يتجوزها امه داعيه عليه...
دى حتتأمر عليه اماره

حلوه بقى وانت مدلعها

الله اكبر..ربنا بحميها

darkskies يقول...

انتا هيرو فعلا عشان تديها اول حقنة وهى صغيرة كدة و انت ما تعرفش اى حاجة عن الحقن لسة وذنبك الوحيد انك فى كلية الطب
احييك

M.Nassif يقول...

ما شاء الله
عسولة ربنا يبارك فيها
وعقبال ما اشيل عيالك يارب
:)

mostafa rayan يقول...

مدونتك حلوة
وياعم ربنا يخلي بنوتك دي بجد بنت زي القمر بسم الله ماشاء الله
ربنا يكرمكوا فيها

- بخصوص ايه معلش تعيش وتاخد غيرها
وربنا بقي يكفيها شر مدارس مصر
تحياتي ليك

سنووايت يقول...

ماشاء الله
بجد سكر جدا
ربنا يخليها يارب وتكبر وتبقي بنوتة جميلة
وعموما انا ولاد اختي الكبيرة بندورلهم علي عروسة يعني لو حبيت تغير رأيك وتجوزها :)
انا من رأيي الصغير هيليق عليها شاب وسيم لطيف وظريف ودمه خفيف في تالتة ابتدائي وبيلعب سباحة وجاهز لكل الطلبات من المصاصة للاسكوتر والباتيناج هههههههه

بنت مصريه يقول...

بسم الله ما شاء الله
ربنا يخليهالك يا رب يا دكتور
عارف انا كنت لما اتضايق احاول ادور على عيل صغير ان شالله ف الميكروباص واقعد العبه
فيه مره كنت بلاعب بيبى ف الميكروباص كان مع مامته
وانا نازله قاللى
(خيي بايك مى يفسك)يعنى خللى بالك من نفسك
ساعتها كل المكروباص فطس على نفسه م الضحك
وانا رديت عليه وقولتله
ماتيجى توصلنى اضمن
هههههههههههههههههههه
العيال الصغيره دول بيبقو تحفه
بوست جمييل احييك
ابقى بوسهالى

موناليزا يقول...

ما شاء الله
ربنا يحميها وعقبال ماتشوف ولادك
بس مين اللى معاها فى الصورة ده؟

HERO يقول...

dodda :

لا والله دي طيبة جدا هي عايزو حد يفهمها بس
ـــــــــــــ
darkskies :

امال لو مجربتش فيها يعني هجرب في مين ؟
ـــــــــــ
dr.nassef :

من بقك لباب السما يا رب واحنا الاتنين نشيل عيال بعض
ـــــــــــــــ
mostafarayan :

ياباشا نورت والله وربنا يخليك
ــــــــــــــــ
سنووايت :

يا فندم يكون لينا الشرف والله بس لسة بدري على الحاجات دي هي دلوقتي بتفكر في مستقبلها ودراستها و kg1 , kg2 والحاجات دي بقى
ـــــــــــــــــــــــــ
بنت مصرية :

هي فعلا كده وباروح انا اجبها مخصوص لما ابقى مضايق وطبعا باوديها تاني
شرفتي المدونة
ـــــــــــــــــــــــ
monaliza :

ربنا يخليكي وده اخوها علي احلى منها على فكرة وشعر اصفر وعنين زرقا وواد روش قوي وبيحط جيل ههههههههههه

دعاء مواجهات يقول...

ما شاء الله بجد زى العسل انا اصلا بموتف الاطفاال وخصوصا لما يبقوا اذكياء وحلوين

انت جميل اوى انك تحبها اوى كدة وعقباال اولاادك ياارب

تحياتى ليك يادكتور

ربنا معاك ويوفقك ياارب ويعينك

دودى

اهو ده عيبه يقول...

ما شاء الله
شكلها زى العسل ربنا يحفظها يارب

وتفضل تدلع عليك

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

السلام عليكماولا ضحكت لما مت من الضحك بس صحيت تاني هههههههههههههه
ما شاء الله لا قوة الا بالله عليها
عندي عريس عسولة
ربنا ينجحك يارب
تحياتي

Empress appy يقول...

الله اكبر بسم الله ماشاء الله ربنا يحميها يا رب ويبارك فيها

بس اوعى يا واد تكبر وتحبها ههههههههههه اصل الفرق كبير هه
بوسه بوسه كبيرة قوى منى ليها

الفراشة الصغيرة يقول...

ما شاء الله ولا حول ولا قوة الا بالله
زى العسل والله
وحلو قوى القاموس بتاعها
من الواضح انك بتحب الكورة
وطبعت عليها
فبقت عارفه اللاعبين زيك

ربنا يخليهالك ويخليها لباباها ومامتها

HERO يقول...

دعاء مواجهات :

ده بس من زوقك يا فندم ويسمع من بقك ربنا
ـــــــــــــــــــ
اهو ده عيبه :

شكرا على التعليق وربنا يخليكي
ـــــــــــــــــ
nonoymm :

حضرتك ممكن تقدمي طلب وعليه طابع شرطة وختم النسر واحنا هندرسة ان شاء الله
ـــــــــــــــــ
appy :

لا ما اعتقدش اني هحبها لأنها عقبال لما تكبر المفروض اكون انا حبيت او حتى اتجوزت
ــــــــــــــــــ
الفراشة الصغيرة :

دي تعرف لاعبين اكتر مني اصلا وشكرا على ذوقك وشرفتي

Ghada , Rofayda يقول...

ما شاااااء الله ولا قوة الا بالله.....
لك حق يا فندم تحبها...
وعقبال اولاد حضرتك ان شاااااء الله


على فكرهمكن متطلعش بره ومتدورش لها على عريس ولا حاجه...
فرق 19 سنه مش كتير...
واهو الدكتور اللي جاله الضغط
فكر في الموضوع الحق شيل الصوره..


تحياتي ودمت بخير

shahy يقول...

بسم الله ماشاء الله عليها وربنا يحفظها يارب

تعرف ياهيروبيكنباور ـ مش الاسم كدة صح

كلام ملك زي كلام الجبارة بالضبط واقولك على حاجة كمان
الجبارة بنتي اسمها الحقيقي ملك وبندلعها بلووكة برضة

عقبال مانفرح بيك وبأولادك ان شاء الله

تحياتي

HERO يقول...

ghada&rofyda :

الله يخليكي يا فندم ده بس من ذوقك ، وعقبال لما نشوف ولادك ان شاء الله
وبالنسبة لل 19 فهما كتييييييير قوي مينفعش فعلا
ــــــــــــــ
shahy :

اه الاسم كده صح ههههههههه
وربنا يخليلك الجبارة واخواتها وانا متابع جميع مغامراتهم وآخرها الغزالة باين في باب البحر وشرفتي المدونة

غير معرف يقول...

** قمرايه يا اخواتى ** ربنا يخليها و يحرسها يا رب, ويبعد عنها العيون الوحشة .....تعرف فكرتنى ب اسمى بنت اختى هى نفس السن و نفس الحركات كده , ليها لازمة واحدة على لسانها ساعة ما تشوف وشى ( انتى اعملى ايه ) وبالذات ساعة المذاكرة , مش يحلى لها الكلام و الاسئلة الا فى الاوقات دى ههههههه ربنا يخليهم يا رب ضحكتهم بالدنيا كلها ..... بوست كميل , و رقيق زى صحبته .....مع ارق تحياتى ..سلام

هوة فى أيه؟؟soso يقول...

ههههههههه
يا ملوكه يا قمر يا رب تكبرى وتبقى عروسه
وأبيه محمد يكبر ويبقى دكتور كبيييييييير
والعياده بتاعتو تبقى مليانه والعيانين يبقوا مليين السلم كمان

يا محمد أجمل شىء فى الدنيا الاطفاااااال
يا سلام لما تسمع كلامهم الملخبط
أجمل كاجه
يعنى أبن أبن عمى بيقول فى الصيف حلعب
كتييه يعنى كراتييه حضرتك
وبيقول على المكروباص
كورباص
وبياكل توفته ودزر يعنى كفته وجزر
وكل ما يشغله فى الحياه هوة القطر
بيموت فى حاجه أسمها القطر
وأنا كمان بحبه أوى

د/اجدع بنوته يقول...

انا كمان عندى ابن عم عنده سنتين

حياتى كلها ... وفعلا بفكر جديا

اخده معايا لما اتجوز

ياما متجوزش واقعد جنبه

ههههههههههه

ربنا يخليهالكم ياررررب

ان بى :: العيال بتوع الجيل الناشىء ده .. لمضييين بطريقه

ده احنا مكناش اطفال مقارنة بيهم والله