05‏/08‏/2008

آآآآه يا دبدوبي

انا باعتذر بشدة والله اني غبت الفترة اللي فاتت دي بس ده بسبب المذاكرة اللي اصلا انا معدش ليا نفس ليها خالص وجبت جاز بجد فاضل شهر وابقى كملت 12 شهر في السنة دي ( سنة خبيثة زي ما قلتلكوا ) وباعتذر برضه لأني مردتش على التعليقات بتاعة البوست اللي فات وباعتذر لأني مش بادخل على المدونات المجاورة وبكده يكون عدد الاعتذارات = 3 وياريت تسامحوني

وليا رجاء انكم تدعولي وتدعوا لكل اللي زيي ان السنة دي تخلص على خير لأن خلاص زي ما بيقولوا فات الكتيييييييييييير ما بقاش الا القليل

امبارح كانت اولى تجاربي مع قانون المرور الجديد والحمد لله انا منفذه بحذافيره وكنت ماشي في امان الله في وسط البلد عادي جدا كأي مواطن شريف بيعيش حياته اليومية وإذ فجأة لقيت كمين مرور قدامي وانا طبعا ولا اتهزيت ولا اتخضيت ... انا عادي جدا في السليم خالص والرخص تمام والمثلث موجود والحزام مربوط المهم لقيت 2 لواءات زي القمر جايين عليا واحد من على اليمين وواحد من على الشمال ودار حديث بيني وبين اللواء اللي على الشمال ( اللي ناحيتي يعني )

اللواء : شيل اللي على المراية ( انا والله سمعتها شيل المراية )

انا ( ببراءة شديدة جدا ) : اشيل المرايا اليمين ولا المرايا الشمال ؟

اللواء ( بصلي وضحك ) : انا بقلك شيل اللي على المرايا

انا ( بابتسم ابتسامة هبلة كده ) : المرايات مش عليها حاجة حضرتك

اللواء : انا قصدي المراية اللي في النص شيل من عليها الدبدوب اللي انت حاطه ده

انا ( فطسان على نفسي من الضحك بيني وبين نفسي طبعا ) : حاضر يا فندم حضرتك تؤمر ولو عايزني اشيلها كلها اشيلهالك

اللواء : يالا اركن على جنب وشيلها براحتك علشان انت معطل المرور

انا ( بيني وبين نفسي ) : انا برضه اللي معطل المرور يا ولاد ........

انا بصراحة مكنتش ناوي اكتب اي بوست جديد لغاية ما اخلص امتحانات بس بجد انا مقدرتش امسك نفسي وقلت لازم احكي وافضفض يعني حتى ما هنش عليه يبعتلي امين شرطة ولا حتى عسكري ... لا سيادة اللواء جاي بنفسه وهازز طوله علشان يقلي شيل الدبدوب (ههههههههه ) امال لو شاف الفيل اللي كنت شايله في الشنطة كان هيعمل ايه ؟!!

طيب حد بقى يجبلي مادة في القانون تحرم وتجرم الدباديب في العربيات علشان انا دمي محروق واللي غاظني اكتر انه مطلبش يشوف الرخص يعني هو موقفني مخصوص علشان الدبدوب والله لو كان قالي انا عايز الدبدوب كنت هديهوله لكن مش يقلي شيله كده ... ايه الحقد ده ؟!!

وعلى رأي النجم : كل واحد يخلي باله من دباديبه


وان شاء الله هحاول مش اتأخر عليكوا تاني ودعواتكم

سلااام